حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ مرداد , ۱۴۰۱ 12 محرم 1444 Tuesday, 9 August , 2022 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1×
  • نقشه پایگاه

  • ۰۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
    شناسه : 1995
    بازدید 51
    3

    یک رحمت عامه و مطلقه که فراگیر است چیزی در جهان نیست که از این رحمت فراگیر محروم باشد. هر چه شیء‌بر او اطلاق می‌‌شود،‌مشمول رحمت حق است. این که در دعاها گفته می‌شود «و برحمتک التی وسعت کل شیء»(۳)‌نشانه ‌آن است که چیزی در جهان هستی نیست که مشمول رحمت واسعه ‌حق نباشد. این […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    یک رحمت عامه و مطلقه که فراگیر است چیزی در جهان نیست که از این رحمت فراگیر محروم باشد. هر چه شیء‌بر او اطلاق می‌‌شود،‌مشمول رحمت حق است. این که در دعاها گفته می‌شود «و برحمتک التی وسعت کل شیء»(۳)‌نشانه ‌آن است که چیزی در جهان هستی نیست که مشمول رحمت واسعه ‌حق نباشد. این رحمت مطلقه است. و این رحمت مطلقه چون فراگیر است و همه ‌اشیاء‌را شامل می‌شود. مقابل ندارد. غضب مقابل این رحمت نیست. زیرا اگر این رحمت مقابل داشته باشد،‌دیگر مطلق نیست می‌شود مقید.
    رحمت رحیمیه خدا
    اما رحمت رحیمیه که در مقابلش غضب قرار دارد،‌رحمت خاصه است. این رحمت خاصه محدود است و مقید است و در قبال این رحمت خاصه عذاب است و نقمت و مانند آن. پس یک مطلب آن است که رحمت رحمانیه رحمت مطلقه است، فراگیر است، چیزی از زیر پوشش رحمت مطلقه بیرون نیست، لازمه‌اش آن است که این رحمت مطلقه مقابل نداشته باشد. چیزی مقابل این نیست. زیرا اگر چیزی مقابل این رحمت بود،‌دیگر زیر پوشش این رحمت نیست و این رحمت می‌شود مقید و محدود.
     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.